مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-12اقتصادي

24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در آذربایجان شرقی تولید شد


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری 24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم و 400 تن بذر جو از سوی شرکت های تولیدکننده بذر در استان تولید شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری 24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم و 400 تن بذر جو از سوی شرکت های تولیدکننده بذر در استان تولید شد.

اکبر فتحی روز سه شنبه، 21 شهریور در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش شرکت های تولیدکننده بذر در افزایش تولید محصولات زراعی استان، افزود: بذرهای تولید شده جزو ارقام پربازده بوده که در صورت کشت به موقع، بارش مناسب و اسقرار بهینه گیاهچه در فصل پاییز قادر به بازدهی حدود یک هزار و 300 کیلوگرم و در شرایط بهینه تا بیش از دو هزار و 500 کیلوگرم در هکتار است.

وی با بیان اینکه نوع بذر و ارقام در افزایش تولید 30 تا 50 درصدی تولید محصولات زراعی نقش زیادی دارد، اظهار کرد: اکنون شرکت های تولیدکننده بذر استان در قالب 13 شرکت و واحد تولیدکننده در زمینه تولید بذر گندم و جو فعالیت می کنند.

وی گفت: این شرکت ها با مجوز سازمان جهادکشاورزی و در اختیار داشتن مجرب ترین کارشناسان در تولید بذور با کیفیت و مورد تایید این سازمان تلاش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در آذربایجان شرقی تولید شد

24 هزار تن بذر گندم آبی و دیم در آذربایجان شرقی تولید شد